Výměnný pobyt studentů z Holandska

7. - 11. 4. 2014, Na začátku dubna jsme přivítali výměnné studenty z nizozemského Middelburgu. Jak týdenní návštěva probíhala a jaký jsme připravili pro naše hosty program si můžete přečíst po kliknutí na "více...".

fotografie

článek v Hodonínském deníku

Nizozemští studenti ve Strážnici

Petr Flašar (sexta)

7. - 11. 4. 2014, Na začátku dubna přivítalo 18 studentů z Purkyňova gymnázia své výměnné studenty z nizozemského Middelburgu. V pondělí, hned po příjezdu o půl druhé, na studenty čekal v naší škole teplý oběd, následně si poslechli prezentace o České republice v angličtině, a pondělní program končil krátkou prohlídkou Strážnice. Před gymnáziem čekaly na studenty rodiny, ve kterých po celý týden Nizozemci bydleli, a které jim zajišťovaly stravu a dovoz do školy.

Pro nás ale pondělní program zcela nekončil. Večer jsme se sešli v Kozojídkách, rozdělili na týmy a hráli proti sobě fotbal. Druhý den pokračoval výletem do Punkevních jeskyní, kde jsme za pomoci průvodkyně společně poznávali život pod zemí. Odpoledne cesta vedla do lázeňského města Luhačovice, kde někteří odvážní ochutnávali typickou léčivou vodu. S luhačovickými oplatkami však neměl problém nikdo.

Ve středu začal program brzo ráno, protože vlak do našeho hlavního města již odjel před sedmou hodinou. V Praze jsme viděli klasická místa – Václavské náměstí, Staroměstské náměstí, a přesně v poledne jsme zhlédli Staroměstský orloj. Prohlídka pokračovala přes Karlův most na Pražský hrad. Poté jsme dostali čas navštívit různé obchody v centru města.

Následující den byl program opět pestrý. Pronajatý autobus jel do Mikulova, kde jsme se vydali na Svatý kopeček, odkud je nádherný výhled. Naše cesta poté vedla do Vídně. Počasí nám moc nepřálo, tak jsme byli rádi za možnost navštívit Muzeum umění či přírodních věd. Na zpáteční cestě byla zastávka ve velkém nákupním centru, kde si mnoho z nás nakoupilo nové oblečení nebo alespoň dárky pro svou rodinu.

Poslední den vedl do blízkého okolí Strážnice. Linkový autobus nás vzal do Radějova, odkud nás čekala túra na rozhlednu Travičná, okruh přes Lučinu, Čertoryje a zpátky autobusem do petrovských Plží. Tam jsme se měli možnost podívat dovnitř jednoho z osmdesáti vinných sklepů, společně s občerstvením a ukázkou vinných pomůcek.

Týdenní program skončil ve strážnickém skanzenu s výtečnou večeří, za doprovodu folklorní hudby, který nám předváděly Velické Trnečky, kde hráli i čtyři studenti našeho gymnázia. Jedna Holanďanka nás překvapila svým vystoupením s jednou písničkou, kterou se během týdne naučila.

V sobotu ráno se nizozemští studenti rozloučili s Českou republikou a letěli zpět ke svým rodinám.