eTwinning – spolupráce s francouzskou školou

Jeden z evropských projektů, který je založen na poznávání vrstevníků z cizích zemí a podporuje výměnu kontaktů mezi žáky různých zemí, se nazývá eTwinning. Více informací o projektu po kliknutí na "více..."

eTwinning – spolupráce s francouzskou školou

Jeden z evropských projektů, který je založen na poznávání vrstevníků z cizích zemí a podporuje výměnu kontaktů mezi žáky různých zemí, se nazývá eTwinning. Výhodou je, že je zcela zdarma a podporuje samostatnou práci žáků v cizích jazycích. Komunikace v anglickém jazyce studentům umožňuje o životě svých vrstevníků zjišťovat zajímavé informace, které realizují v platformě zvané TwinSpace. Jde o obdobu sociálních sítí, ovšem v uzavřené skupině s kontrolou ze strany koordinátorů, takže nehrozí negativní jevy spojené s kyberzločinem.

V tomto školním roce byly realizovány 3 projekty. První vytvořila naše škola ve spolupráci se studenty střední školy Collège Jules Verne z francouzského městečka Saint Hilaure du Harcouet (Normandie).  Do toho projektu se zapojili žáci tercie (Štěpánka Pokorná, Júlia Kurucová, Karolína Kuchařová, Natálie Kuchařová) a žáci primy (Antonín Cáb, Valentýna Falešníková, Magdalena Lžičařová, Lucie Koláříková, Petr Piškula, Martin Kaleta, Michal Jaroš, Emílie Tomšicová a Diana Smékalová). Tito žáci vytvořili své prezentace a vyměňovali si informace se svými francouzskými vrstevníky. Celou školu pak svou prezentací reprezentovala Renáta Falešníková z třídy sexta.

Do dalších projektů jsme se připojili pouze jako účastnící, nikoliv jako autoři. Jeden projekt, řízený řeckými administrátory, byl zaměřen na meteorologii, druhý, řízený albánskou školou, pak byl zaměřen na poznávání albánských lidových tradic. Díky těmto projektům projektu se žáci seznámili se zajímavými prezentacemi zahraničních škol, ale někteří se také naučili internetové komunikaci s žáky ze zahraničí a položili tak základy možné budoucí účasti v dalších, a to i nevirtuálních mezinárodních projektech.

Stránky projektu

Akce dokumentů

Kategorie: